DVD Pirated

Aku nk cerita pasal DVD Pirated…kejadian nie berlaku time study week..aku ngan 2 member aku pi r jalan2 kat East Coast Mall kat Kuantan..

nak dijadikan cerita…kitorang singgah kat sebuah kedai jual DVD pirated…terdetik la kat ati nie nk beli DVD games…lepas tu kitorang usha2 r…satu DVD dijual RM10…harga ikut bilangan DVD… x lama kemudian aku rasa nk beli dua DVD nie..title DVD “Creative Suite 5.5 Production Premium” dan “WRC 2:FIA World Rally Championship” ..tanpa banyak cerita aku beli DVD tu n kitorang pi la makan kat restoran Rasamas…

aku x sedap ati bile ternampak “MAC OSX” kat sbelah kanan bawah cover…aku amek keputusan untuk pergi balik kat kedai DVD tadi…aku tanya r dia macam mane nie…tauke cina tu cakap yg DVD nie compatible ngan Windows 7…so dengan x yakin nye aku terima la…

Bila tiba kat bilik kolej kediaman..macam sial r…lepas extract content..tup..tup..kuar file format .dmg….emang marah giler r aku..format 2 untuk Mac OSX..sial la…tp aku redha je la..nasib baek WRC 2:FIA World Rally Championship berfungsi ngan baek….so moral of the story is  sentiasa hati-hati time nk beli DVD Pirated ye…x pown download je sendirik…tu pown lau internet laju r..lau x emg lambat ag r nk download sendiri…

Leave a Reply

